2012. augusztus 29., szerda

Bolognai mártás télire

Itt a befőzések ideje és az idén valahogy nagy kedvet kaptam hozzá, hogy egyre több savanyúságot, paradicsomot, lekvárt tegyek el.
Hétfőn elkészült az idei csalamádé! :))
Anyutól és anyósomtól is kaptam paradicsomot, ami ahhoz sok volt, hogy megegyük, így az interneten kutakodtam kicsit, hogy mit lehetne kezdeni belőle. Így találtam rá erre a receptre. Többféleképpen volt leírva, így ahogy én máskor is csináltam már, összedolgoztam a receptekből egyet.. :)))


Hozzávalók:
Kb 3-4 kg paradicsom
3-4 darab kisebb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 kis fej zeller
2-2 db sárgarépa és fehérrépa
olívaolaj vagy étolaj
szalicil vagy nátriumbenzonát

fűszerek: kakukkfű, rozmaring, oregánó, bazsalikom, fekete bors, só, cukor

A paradicsomot felkockázzuk és feltesszük főni egy lábasba. Én a végén még egy kicsit botmixerrel pépesítettem, hogy könnyebb legyen átnyomkodni. Utána - ha van - paradicsom passzírolón átnyomkodjunk. (nekem nincs, így egy fém tésztaszűrőt használtam).
Míg a paradicsom rotyogott olajon (én olívaolajat használtam) a felkockázott vöröshagymát pár percig pírítjuk, majd.rárakjuk a szeletelővel összeaprított sárgarépát, fehérrépát, zellergumót. A szintén felaprított fokhagymát én csak a legvégén szoktam hozzáadni, mert egyszer nagyon keserű ízt csinált egy kajánál és azóta csak 1-2 percig szoktam olajon pírítani a fokhagymát.
Ezt az olajos cuccot hozzáadjuk a paradicsomléhez, befűszerezzük ízlés szerint és megrottyantjuk egyszer, majd üvegekbe töltjük. Én ehhez 2-3 dl-es üvegeket használtam, mert ezek egy adag bolognaihoz elegendőek lesznek. Nem raktam tartósítószert, csak a tetjükre szórtam pici nátrium benzonátot, majd száraz dunsztba (egy dobozt kibéleltem egy törölközővel és a tetejükre is tettem még egyet) tettem egy napra.

2 megjegyzés:

bbmelcsike írta...

ha a szósz tetejére olajat teszünk akkor nem kell rá tenni semmilyen tartósítót?

Unknown írta...

Megosztom ezt a bizonyságot azokkal a partnerekkel, akik azért küzdenek kapcsolataikkal, mert létezik egy tartós megoldás. A férjem 3 évre elhagyott engem és a 2 gyerekünket egy másik nőért. Megpróbáltam erős lenni csak a gyerekeimért, de nem tudtam úrrá lenni a fájdalmamon, ami a szívemet gyötörte. Megsérültem és összezavarodtam. Segítségre volt szükségem, ezért kutattam egy kicsit az interneten, és rábukkantam egy webhelyre, ahol láttam, hogy Dr. Ellen, egy varázsló segíthet visszaszerezni szerelmeseit. Felvettem vele a kapcsolatot, és egy különleges imát és varázslatokat mondott értem. Meglepetésemre a férjem 2 nap után hazatért. Így hát összejöttünk, és annyi szeretet, öröm és béke volt a családban. Felveheti a kapcsolatot Dr. Ellennel is, aki egy hatékony megoldási asszisztens
1) Nyerd vissza a volt barátodat
2) Hozd össze a férjet és a feleséget
3) hagyja abba a rémálmok ismétlését
4) Gyógynövényes gyógymód HIV és rák ellen
5) Erőteljes varázsgyűrű
6) szerencsebűbáj
7) A rögeszmék megtörése
8) Szülési és terhességi problémák. Vegye fel vele a kapcsolatot az EMAIL címen: ellenspellcaster@gmail.com
Whatsapp +2349074881619